Retourneren en garantie
Retourneren artikelen
Mocht een artikel niet aan je verwachting voldoen, dan kan het geruild of geretourneerd worden. Echter hebben we voor ruiling en retouren enkele voorwaarden. Hieronder deze voorwaarden en de retourprocedure.
Retourvoorwaarden
- Retouren moeten binnen 14 dagen na levering bij ons worden aangemeld.
- De artikelen zitten in de oorspronkelijke verpakking, die niet verder is geschonden dan nodig is om het artikel te kunnen inspecteren.
- De artikelen zijn niet gebruikt of gemonteerd geweest en zijn niet beschadigd of ernstig vervuild.
- In het geval van elektrische of elektronische onderdelen zijn de producten niet aangesloten geweest en zijn verzegelde verpakkingen niet geopend geweest.
- Het betreft geen speciaal besteld onderdeel* (dit punt is niet van toepassing op webshopbestellingen).
*Uitzondering op de retourbepalingen zijn speciaal bestelde onderdelen. Een speciaal besteld onderdeel is een onderdeel of goed dat niet door PloegParts in voorraad wordt gehouden en dat na overeenkomst met de koper, voor de koper wordt besteld. Speciaal bestelde onderdelen kunnen niet worden geretourneerd, tenzij is aangetoond dat de betreffende onderdelen of goederen niet overeenkomen met wat er werd afgesproken.
Retourprocedure
- Meld je retour bij ons aan via het retourformulier, per email of per telefoon.
- Het te retourneren artikel moet vervolgens binnen 14 dagen na het retourmelden aan ons retour worden gestuurd.
- Doe bij je retourpakket een kopie van het retourformulier, of factuur, of pakbon in zodat wij weten waarover het gaat.
- Na ontvangst van de retour gaan wij deze zo snel mogelijk voor je verwerken. Meestal binnen een paar dagen.
Garantie
Welke garantie heb ik op mijn aankopen?
Voor al onze producten geldt een garantie van tenminste 1 jaar, tenzij er bij de productomschrijving een langere of kortere termijn staat vermeld. Naast de garantie gelden ook de wettelijke bepalingen. De aangeboden garantie doet niets af aan de wettelijke rechten van jou als consument.
Aangekocht product binnen de garantietermijn defect?
Wanneer een door jou aangekocht artikel binnen de garantietermijn defect raakt, neem dan contact met ons op. Wij zullen dan na ontvangst van het desbetreffende artikel zorgdragen voor een snelle afhandeling. De factuur geldt als garantiebewijs, bewaar deze factuur dus goed. Zonder factuur kunnen wij helaas niet beoordelen of het product bij ons gekocht is en kan er geen garantie worden verleend.
Opmerkingen, tips of klachten
Wij besteden veel zorg aan onze bedrijfsvoering en communicatie. Toch kan er onverhoopt iets misgaan. Ben je ergens niet tevreden over, heb je bijvoorbeeld een onvolkomenheid gezien in onze website, of heb je misschien een tip of klacht? Laat het ons dan weten. Wij vinden onze service erg belangrijk en met de feedback van onze klanten kunnen wij deze service nog verder verbeteren!